Enchanter: Een Pionier in Interactieve Fictie
Enchanter is een interactieve fictiespel uit 1983, ontwikkeld door Marc Blank en Dave Lebling. Dit spel, dat zich in het fantasiegenre bevindt, is de eerste fantasy game van Infocom na de Zork-trilogie. Spelers kruipen in de huid van een novice Enchanter die de taak heeft om de machtige en kwaadaardige tovenaar Krill te stoppen. Met een gebruiksvriendelijke parser die meer dan 700 woorden begrijpt, biedt Enchanter een meeslepende ervaring die zijn tijd ver vooruit was.
Het spel introduceert een innovatief spellsysteem dat deels is geïnspireerd door Ursula K. Le Guin's Earthsea en Dungeons and Dragons. Spellen moeten worden voorbereid door middel van 'memorization' voordat ze kunnen worden gebruikt. Dit systeem maakt het mogelijk om spells zoals FROTZ in te voeren als werkwoorden, waardoor spelers interactie kunnen hebben met de spelwereld op een dynamische manier. Deze unieke benadering maakt Enchanter tot een belangrijk stuk geschiedenis in de wereld van videogames.